2017 Bullet Journal || Kitap Sayfaları

10 Şubat 2017 Cuma


Bullet Journal'ın ne demek olduğunu artık çoğu kişi biliyordur fakat kısaca anlatmam gerekirse her şeyiyle sizin tasarladığınız ajanda/planner diyebilirim. İlk olarak ajanda geçmişimden bahsetmem konunun ilerleyişi açısından önem arz ettiği için buradan başlayacağım. 2017 ile beraber bu benim üçüncü ajanda/planner/bullet journal kullanımım oluyor.

Tarihler 2015'i gösterir ve ben eyleme geçmeye hazır olduğumu zannederek güzel bir ajanda alırım. İlk başladığımdan doğum günleri ve sınav tarihleri arada da okuduyup bitirdiğim kitapları not etmek için kullandığımdan yarısından fazlası kullanılmadan yılı tamamlamıştım. Daha sonra Bullet Journal kavramı yavaş yavaş gözüme çarpmaya başlayınca aynı zamanda yine ajanda tutkum da devam ettiğinden yine bir yılın başına gelmeden bende plan proje oluşmaya başladı.

2016 yılı için ise ajanda yerine başlıktaki sarı renkli defter boyutunda bir defter seçtim. Benim için o ay ne önemli ise onları yazdığım bir defter oldu. Bazı satırları sadece o gün neler hissetiğim bazılarında sevdiğim sözler bazılarında okuduğum kitaplar ve sevdiğim dizileri not alarak en arka sayfalarını da yine almak istediğim kitaplardan oluşturarak bir ajanda/planner oluşturdum. Diğerine göre çok çok daha kullanışlı ve bir o kadar da eğlenceli bir defter olmuş oldu ve 2016'yı o defterle kapattım.

Şimdi 2 deneyimimle de vardığım sonuç şu oldu: Bullet Journal kavramı olarak defterleri kullanmadığım ortaya çıktı. Ama hala gözüm bullet journallarda olunca bende iyice bir araştırmadan sonra ve benim eklemelerimle ortaya güzel ve içime sinen bir bullet journal oluştu. Sizinle de bunu paylaşıp biraz da olsa kendi deneyimlerimi anlatmak istiyorum. O zaman başlayalım!



Sade bir girişi olsun istedim.


Normalde girişten sonra bir içindekiler bölümü olması gerekirken ben direkt yıllık tablo oluşturmayı seçtim. Ama içindekiler bölümü yapmakta fayda var bana kalırsa. Yaparken bunu bir düşünün. Benim gibi yapmayıp daha farklı stillerde bu yıllık görünümü oluşturabilirsiniz. 


Gelelim senenin ilk ayına. Bullet Journal da oluşturmaya adım adım yaptığımız için ben genelde ay bitimine doğru aylık tabloyu oluşturuyorum. Ocak ayında neler önemli olduğunu kareciklere not alıyoruz. Böylelikle yıllık tabloda yazamadığımız daha spesifik olayları, durumları aylık tabloda yazabiliyoruz. Yine benimkinin tam tersi bir şekilde burayı oluşturabilir, yaratıcılığınızı konuşturabilirsiniz. Seçim sizin. 


Artık asıl ajanda kullanımına geçiyoruz. isterseniz bu iki sayfayı haftalık olarak kullanabilir isterseniz benim gibi bir tarafı haftalık ajanda bir tarafı da böyle yaptığınız çizimler ya da izlediğiniz dizileri ya da bunları geçip daha farklı notlar alabileceğiniz şekilde kullanabilirsiniz. Ben bu tarz kullanmayı seçtim. Sağ tarafta boş bir sayfanın olması istediğim şekilde kullanım imkanı sunuyor. Bu da benim için güzel bir durum. 

Defterin en arka safalarına genellikle ben almak istediğim kitapların listesini yapıyorum. Bu bullet journal kavramında yok. Yani en arkaya yazma olarak yok. Fakat bullet journalda bir sürü listeler bir sürü challangelar/etkinlikler olabiliyor. Mesela;


Güne erken kalkarak başlamayı istiyordum ve bu düşünce birkaç haftadır kafamda dönüyordu. Aslında günü verimli geçirmek adı altında da ayrı bir şekilde konuşacağım fakat şöyle birazcık bahsetmem gerekirse şubat ayında her gün erken kalkmak üzerine bir challenge yapmaya başladım. Üzeri yuvarlak içinde olan günler erken kalkmadığımı gösterirken diğer çizdiğim günler erken kalktığımı temsil ediyor. Böyle bir tablo yaparak kendime de erken kalkmak için daha çok istek oluşturmuş oluyorum. 


Benim bulet journalım böyle kısaca. Eğer detaylı bilgi almak istiyorsanız bullet journal kavramını ortaya çıkarmış olan kişinin oluşturduğu bir web sitesi var. Şuradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca yine onun oluşturmuş olduğu videoya da buradan ulaşabilirsiniz. Farklı fikirler almak isterseniz de instagramda #bulletjournal diye aratırsanız oldukça farklı tarzlarda bullet journallara bakabilirsiniz. Gerçekten sırf onlara bakarak bile bullet journal yapmak isteyebiliyorsunuz. Yaratıcılık tamamen size kalmış durumda oluyor. Şunu da belirteyim ben yine tam manasıyla bullet journal kullanmıyorum. Kendimden bir şeyler katarak böyle bir ajanda oluşturdum. Umarım yardımcı olmuştur. 

Bu tarz yeni fikirleri yine blogda paylaşmayı düşüyorum. Kendin yap (DIY) projelerini çok seviyorum o yüzden çokça deneyimlerimi paylaşacağım yayınların blogda olmasını istiyorum. Öylee... 

12 yorum :

  1. Aslında oldukça kullanışlı ve eğlenceli görünüyor ama biraz da uğraştırıcı gibi ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yıllık tabloyu yaparken fenalık geçirdiğimi belirteyim o zaman :D Ama daha sonradan çok keyifli bir hal alıyor. Dene bence ;)

      Sil
  2. Instagramda bullet journal tagine girince bir daha çıkamıyorum ben. O kadar güzel ve düzenli journal tutuyorlar ki gözlerim yaşlı bakıyorum fotoğraflara :D
    Senin de defterine ve düzenine bayıldım! İçim tekrar bullet journal aşkıyla doldu :D Geçen sene kafayı takmıştım journallara ama kullanacağım deftere karar verene kadar yılbaşı gelmiş hevesim kursağımda kalmıştı :D Şu sıralar gözüm reading journallarda... hayırlısı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben sırf onlara baka baka özendim kafamda kurdum dedim tamam yapıyorum! :D ama çok iyi olanlar var bu konuda. Acaba bende bir gün öyle güzel yapabilir miyim diye merak ediyorum. :Daha reading journal bilmiyorum bak o.o Gidip bakıyım bari :D

      Sil
  3. Mükemmel olmuş, çok beğendim :) Ben ne yazık ki ajanda tutmak konusunda gerçekten başarısızım ama bu sene büyük oranda kırmayı planlıyorum, belki başlangış olur :) Sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Bence bu sene yapacaksın inanıyorum! :)

      Sil
  4. Bende ajanda insanıyım her yıl ajanda alırdım ama bu yıl bullet journal yapmaya karar verdim, Aralık'ta onun için defter kalem hazırlıkları derken doğumum oldu ve sonraki süreç biraz sıkıntılı geçince yapamadım. Sizinkide çok güzel olmuş bu arada. Yazınızı görünce tekrar isteğim oluştu. Mart için bende başlarım belki. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun o vakit umarım sağlıklı, huzurlu büyütürsünüz.:)

      Teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim. Vaktiniz olduğu bir gün bence buna bir el atmalısınız. :)

      Sil
  5. ben de şu masking tape olayını tam kavrayamadım journallarda. kareleri onlarla dolduruyorlar bir sürü başka şey yapıştırıyorlar. amaç süslemek mi yoksa ruh hali mi derken amaaan salla gitsin, seni yansıtan şeyde karar kıldım. yaptıkça zamanla oturuyor, elin alışıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç görmedim ben onlardan yaa. Ama biraz işsizlik gibi geldi açıkcası :D
      Ben biraz bullet journal biraz da kendimden karıştırdım. Zaten kişisel bir defter olduğu için kişiye göre farklı farklı oluşuyor.

      Sil
  6. Ajandalara ve plan yapmaya o kadar çok isteğim var ki :) Ama ben de çoğunlukla bir yılın sonuna kadar düzeni tutturamayanlardanım. Açıkçası bu bullet journal olayını da çok duyuyordum fakat hiç anlamamıştım, şu an bilgilenmiş oldum ve benim de ilgimi çekti :) 2017 ye çoktan başladık ama belki ben de kendime böyle minik bir bullet journal uygularım :) Yazın için çok teşekkürler, eline sağlık :) Sevgilerle :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimki de biraz bullet journalımsı zaten. 😊 Bence ufaktan başla derim. Yorumunu görmek çok hoş. Arada uğra yaa :)

      Sil

Made With Love By The Dutch Lady Designs