31 Ocak 2016 Pazar

, ,

Neler Okumuşum? || 2016 - Ocak



Yeni yılın ilk ayı da böylece bitti. Evet. Cidden çok hızlı bir giriş yaptık bana göre. Ama bu ocak ayı benim için tatil ayı olduğundan ayrı bir zevk alarak geçirdim diyebilirim sizlere. Bir süredir okuma hızımdan şikayet ediyor ve bunun sonu nereye varacak acaba diye kendi kendime derin düşüncelere dalarken tatilimin başlamasıyla benim kitap okuma aşkım birleşti ve ortaya çok güzel bir sonuç çıktı.

Bu ay tam olarak 8 KİTAP okumuşum! Düşünebiliyor musunuz? Aslında neden şaşırıyorum ki ben zaten bu performansta okuyordum. Ama sanırım uzun bir süre bu performansımdan mahrumdum ve bu beni cidden kötü etkilemişti. Şimdi hani detoks yaparsın yada bir masaj merkezine falan gidersiniz ve o bütün ağırlığı üstünüzden çeker ya! Ha işte bende aynı o hafiflikte ve rahatlıkta hissediyorum kendimi. Yenilenmiş ve daha zinde. Kendim olarak.

Neler okumuşum? yayınımın bu noktalara gideceğini düşünmüyordum açıkcası ama bayağı dolmuşum sanırım :) Ben sizi daha fazla bekletmeden bu ayın okuduğum o 8 kitaba geçeyim.

*Kitapların isimlerine tıklarsanız yazdığım yorumlara gidebilirsiniz.

Eski okuma hızıma döndüğüme çok seviniyorum. Hatta bu yayını yazmak bile bana çok mutluluk veriyor. Her ay sonu raporu bu tarz yazıyorum zaten. Onun dışında beni goodreads hesabımdan da takip edebilirsiniz. Orada güncel olarak ne okuduğumu, ne bitirdiğimi ve kitaplar hakkındaki yorumlarımı da en hızlı şekilde paylaşıyorum.

Bu Ayın Favorisi:

Komik Bir Hikaye - Ned Vizzini
Kalanlar - Tezer Özlü

Bu Ayın Beklentimi Karşılamayan Kitabı:

Yakut Çember (Bloodlines #6) - Richelle Mead


Siz neler okudunuz? Tatilinizi nasıl geçirdiniz? Bana yorum olarak yazmayı unutmayın! 
Bol kitaplı günler... Keyifle.
Continue reading Neler Okumuşum? || 2016 - Ocak

30 Ocak 2016 Cumartesi

Cumartesi İlk 10: Şubat Ayında Okumayı Düşündüğüm Kitaplar


Blogumu daha yeni açtığım zamanların etkinliğidir bu Cumartesi İlk 10. Öyle ki etkinliği çok benimsemiş ve yapmaktan zevk almıştım. Etkinliğin sahibi Optik'in Kitap Blogu tekrar bu işe el atmış. Her hafta cumartesi belli bir tema üzerinden ilk 10'umuzu yapacağımız bu etkinlik için daha fazla bilgi almak için etkinlik sahibinin bloguna uğrayabilirsiniz.

30 Ocak 2016'nın cumartesi konusu ise: Şubat Ayında Okumayı Düşündüğüm Kitaplar. O zaman listeme geçelim mi? :)

1- Bizim Büyük Çaresizliğimiz - Barış Bıçakçı  

En son babil.com'dan verdiğim sipariş ile elime geçti. Gerçekten çok merak ediyorum. Zaten çok kısa o yüzden listemde hemen yerini aldı.

2- Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu - Stefan Zweig

Kitaplık Kedisi Reading Challenge 2016 etkinliği kapsamında okuyacağım bir kitap. En fazla 90 sayfa olan bir kitap kategorisinden yerini aldı.

3-  Yeraltından Notlar - Dostoyevski 

Kış Okuma Şenliği 2015 - 2016 etkinliği için yine okuyacağım bir kitap. Malum şenliğin ortalarına geldik. Ne kadar kitap bitirsek kar kardır. Ayrıca daha çok klasik okumak istediğim için de eklemek istedim.

4- Yüzük Kardeşliği (Yüzüklerin Efendisi #1) - J.R.R. Tolkien

Yüzüklerin Efendisi film serisiyle büyümüş olup da kitaplarını okumadım desem? Lütfen yuhalamayınız sevgili okuyucu. Bende bu derdime sonunda çare buldum. Kitap elimde. Hemde takas yaparak aldım. 2 tl gibi çok ucuz bir fiyata. Eğer merak eden varsa bunun detaylı bir yazısını da yazarım belki.

5- Tek İsim Tek Kader - John Green & David Levithan 

Yine Kış Okuma Şenliği kitaplarından biri. Kitabı 2015 Tüyap'ından almıştım.
Kitaplığımdan öyle masum masum beni oku diye yalvarıyor ki... Okumak şart oldu.

6-  Bize Göre - Ahmet Haşim

Türk edebiyatına daha fazla girmek gerek diye düşünüyorum. Zaten bölümüm gereği de okumam lazım ama ben sırf okul için okumak istemiyorum. Bize Göre, Ahmet Haşim'in yazdığı bir deneme, kısa bir kitap olması hemen okuyup bitirmeklik.

7-  5. Dalga - Rick Yancey 

Filminin çıkması dolayısıyla izlemeden önce okumak istediğim bir kitap. Aslında ocak ayı içerisinde okumam lazımdı ama araya başka kitaplar girince şubat ayına nasip oldu.

8- Bülbülü Öldürmek - Harper Lee

Yine Tüyap zamanında aldığım ve okunmayı bekleyen bir kitabım. Çevremde okuyup da beğenmeyen yok. Bende en kısa sürede okumak istiyorum.

9- Kafes - Josh Malerman

İnstagram'da @kitapbabasi hesabının çekilişine katılmıştım. Oradan kazandığım bir kitap Kafes. Uzun süre bekletmek istemiyorum. Bu da bu ayın okunacakları listesinde olsun o zaman didim.

10- Karahindiba - Sinan Sülün

Roman çok fazla okuduğumu fark edip biraz da hikaye türünde kitaplar okumam lazım dediğim zaman aldığım bir kitap. Hem yeni bir Türk yazar tanımış da olacağım. Harika!
Continue reading Cumartesi İlk 10: Şubat Ayında Okumayı Düşündüğüm Kitaplar

26 Ocak 2016 Salı

, , , ,

Yakut Çember (Bloodlines #6) - Richelle Mead | Kitap Yorumu

Bir seri sonuna daha geldik sevgili okuyucular. Vampir temalı kitapların son dönemde etkisi sönmeye tutarken bende sevdiğim serinin son kitabını bitirdiğim için hem hüzünlüyüm hem de biraz sitemkar. Yakut Çember, Kanbağı serisinin altıncı kitabı ve seri sonu olması dolayısıyla ayrı bir öneme sahip fakat yazarımız bana göre kitabı bitsin diye yazmış gibi geldi.


Rachelle Mead'in yazdığı Vampir Akademisi serisinin yan serisi olan Kanbağı , diğer serisine oranla daha fazla seviyorum. Malum burada söz konusu Adrian Iwaszkow ana karakterimiz olunca bu seriyi neden sevdiğimi gayet iyi anlayabiliyorsunuzdur. Kendine has tarzı ve üslubuyla gönüllerimizi fethetmesi bir yana üzerine yine ana karakter olan ve güçlü bir kadın karakter Sdney Sage'e de ayrı bir sempati duymak elde değil.

Gümüş Gölgeler'de bomba gibi bir kararla evlenen çiftimiz, Yakut Çember'de hem sarayda yaşayanların hem de diğer simyacıların dikkatleri üzerindedir. Tabikide evlenmeleri iki taraf için de rahatsız edici olmuş olsa da Adrian bunları takıcak bir insan değildir. Bununla beraber Adrian'ın bir ruh kullanıcı olmasından dolayı yan etkilerinden biri de ölmüş Tatiana teyzesiyle beyninde konuşmasıydı. Fakat bunlarin hepsini geçersek Jill kaçırılmıştı ve onu bulmaları gerekiyordu. Lissa'nın taht için verdiği mücadele için Jill'in önemi bir kat daha artıyordu.

Bu kitapta Vampir Akademisi'nden de tanıdığımız Rose ve Dimitri de oldukça kitapta mevcut. Hatta bu dörtlünün bir araya geldiği sahne ve ondan sonra olan dialoglar okunmaya değerdi cidden! *.*

Ama sorun burdan sonrasında patlak veriyor. Çünkü neredeyse yazar o kadar alapşap yazmış ki bu beni açıkca rahatsız etti. Hatta direkt şöyle düşündüm: "bir an önce bitirmek için yazmış." Duygu geçişleri, aksiyon sahneleri öyle garip geldi ki... Başkası yazdı deseniz inanırdırdım. O kadar Richelle Mead tarzı dışındaydı.

Her şeye rağmen konu toparlandı ve cevapsız sorular da cevap buldu bu yüzden de sırf seriyi sonlandırmak için okuduğum bir kitap oldu. Eğer eski tarzında olsaydı kesinlikle 5 yıldızlık bir puan alabilecek bir son kitap olacaktı ama üzdü.

-Puanım-
4/5

Bu kitap Kış Okuma Şenliği | 2015 - 2016 listesindeki kitaplardan biri!



Continue reading Yakut Çember (Bloodlines #6) - Richelle Mead | Kitap Yorumu

23 Ocak 2016 Cumartesi

, , ,

Dizi Düzenleyici/Rehberi | TvShow Time

Biliyorsunuz ki ben kitap kurdu olduğum kadar da dizi manyağı birisiyim. Birçok dizi takip ediyorum ve bu bazen karışıklığa neden olabiliyor. Bu duruma sanırım böyle ifade etsem sorun olmaz "kökten çözüm" getiren bir uygulamayla kısa bir süre önce tanıştım. TvShow TimeSıklıkla Kullandığım 5 Uygulama yazımda da tanıtmıştım fakat daha detaylı bir yazı yazmak istedim.


Uygulama şöyle işliyor: Birçok dizi izleyen(yerli, yabancı, kore vb.) bölüm takiplerini işaretliyebiliyor, oylayabiliyor, yorum atabiliyor ve dizinin yeni bölümleri geldiğinde size bildirim şeklinde haber verebiliyor. Takvim özelliğiyle de siz hangi bölümün ne zaman geleceğini öğrenebiliyorsunuz. Kullanımı da oldukça basit. Üye olarak da arkadaşlarınızı takipleşebiliyorsunuz.


Benim kullanıcı adım tabikide 'raggedybook' eklemek isterseniz ben de sizi geri takip edebilirim. Çoğu kişi bu uygulamadan habersiz olduğu için takip edeceğim pek insan yok çevremde. Tabi Türk kullanıcılar da mevcut. 

Favorilerinize sadece 6 dizi ekleyebilmeniz sanırım en kötü özelliği. Ben de haliyle biraz zorlandım ama seçimlerimi yaptım en sonunda. Dizi resimlerinin altındaki yeşil renk ise sizin diziyi nereye kadar izlediğinizi ifade ediyor. Bu da yine güzel bir özelliklerinden biri. 

Kısaca, bence çok yararlı bir uygulama. Birçok dizi izlediğim ve takip ettiğim için kafam çok karışıyordu ama artık bu uygulamayla bayağı rahatladığımi söyleyeyim. 


Continue reading Dizi Düzenleyici/Rehberi | TvShow Time
, , ,

Kalanlar - Tezer Özlü || Kitap Yorumu

Tezer Özlü'yü daha önceden Eren'in methetmesiyle çok merak ettiğim ve bulduğum an da hemen okumak istediğim bir yazardı. Ki sonunda onunla Kalanlar adlı anı kitabıyla tanışma fırsatım oldu. Aslında bu kitaptaki bir çok metin Almanca imiş ve Türkçe'ye de ablası Sezer Duru tarafından çevrilmiş. Zaten yazılanların çoğu Almanya'da olduğu zaman kaleme dökülmüş.

Özlü'yü 18 Şubat 1986 yılında 42 yaşındayken kaybediyoruz. Edebiyatımızın çok genç yaşta kaybettiği, kendine özgü tarzıyla pek de duyulmayan bir yazar. Okuduğuma göre çok acılar çekiyor. Belki de bu yüzden çok fazla ölümden bahsediyor.


Tezer Özlü'yü okumadan önce şunu da belirtmeden geçmeyeyim. Çok mutlu yada neşeli bir halinizde okumalısınız. Eğer karamsar ve mutsuzsanız bu kitabı okuduktan sonra sanırım sizin de Tezer'in dediği gibi "Bittim, yaşamımı kapattım." deme olasılığınız bayağı yüksek.

Kitabı okurken oldukça renklı post-it kağıtlar yapıştırma gereği duyuyorsunuz. Her bir kelimesi sizi derinden sarsıyor ve bazen de bu kadar acıtmasını, doğru noktaya bu kadar yakın olmasını anlam veremiyorsunuz. Bitirdiğimde biraz daha sayfa var mı diye birkaç dakika öylece kaldım. Belki de fazlası zarar olabilirdi. Yada yine onun deyimiyle "Yazmayı keseceğim. Yeter. Gece ilerledi. Neredeyse bi çocuk doğurabilirim."

Son olarak da Tezer Özlü'nün diğer kitaplarını okumak için can atıyorum. Tabi bu kitapları arka arkaya okumamak lazım. Araya bir iki kitap koyarak okursak daha iyi olabilir.

-Puanım-
5/5

Bu kitap Kitaplık Kedisi Reading Challenge 2016 listesindeki kitaplardan biri! 
ve
Bu kitap Kitap Sayfaları'nın 2016 Favoriler listesindeki kitaplardan biri!
Continue reading Kalanlar - Tezer Özlü || Kitap Yorumu

21 Ocak 2016 Perşembe

, ,

Fareler ve İnsanlar - John Steinbeck | Kitap Yorumu

Klasikler okumaya başladığımdan beri kendime şunu sormadan edemiyorum açıkcası: bu kitap neden klasiklerde?
Fareler ve İnsanlar, benim için hayal kırıklığı oldu açıkcası. Gerçekten sevmek istedim ama bir türlü kitabı anlayamadım. Ya da şöyle demeliyim; kitabın okuyucuya ne vermesi gerektiğini bilmiyorum. John Steinbeck'in birçok eseri olmasına karşın kendisini bu kitapla tanımak büyük bir hata oldu sanırım.


Konusu iki göçmen işçinin arasındaki garip ilişkinin ele alındığı bir kısa hikeyeydi. Okurken o dönemin etkilerini ve anlatılan yerin dönemine göre nasıl bir yer olduğunu anlayabiliyoruz. Bunun dışında kitabın isminin tam hikayeye göre olduğunu da farklı bir isim olamayacağını düşünüyorum. Kitabı üniversitemin kütüphanesinden aldığımdan hemen okuyup bitirdim. Zaten kısacık bir kitap olduğu için bence bir günde rahatça bitirebilirsiniz. Ama fazla bir beklentiye girmemenizi, klasik diye kafanızda çok büyütmemenizi tavsiye ederim.

Tabikide John Steinbeck'i bu kitapla okumayı bırakmayacağım. Gazap Üzümleri ve daha birçok kitabını merak ediyorum. Umarım diğer kitaplarıni sevebilirim.

-Puanım-
3/5
Continue reading Fareler ve İnsanlar - John Steinbeck | Kitap Yorumu
, ,

Blog İnstagram'da Olursa

Uzun zamandır bunu düşünüyordum. Yani blogun instagram hesabı olmalı mı diye. Çünkü orasının kullanımı çok pratik ve anlık. Bu yüzden de beni hem cezbediyor hem de biraz tedirgin ediyordu. Bloguma yazmayı çok seviyorum. Bu ayın 27'sinde de dördüncü senem olucak. Bunun için de ayrı bir heyecanlıyım. Daha önce hiç bu nedenden dolayı çekiliş yapmayı düşünmedim. Gelen takipçilerimin kendiliğinden keşfetmesi beni her zaman mutlu etti. Ama belki de ufak bir sürpriz yapabilirim.



Sonunda bunun olması gerektiğini düşündüm. Böylece belki takipçilerimle hem daha yakın oluruz hem de bloga yazı yazmaya üşendiğimde ama aktif olarak neler yapıyorum bunun bilinmesi için güzel bir ortam olucak.
Beni @kitapsayfalariblog kullanıcı adıyla takip edebilirsiniz. Umarım blogu sevdiğim gibi instagram ortamını da severim :)


Hazır sosyal ağlardan bahsediyorken şunu da söylemek istiyorum. Snapchat'ti bayağı aktif olarak kullanıyorum. Sizde snapchat kullanıcısı iseniz beni oradan da takip edebilir ve sorular sorabilirsiniz.
Kullanıcı adım tabikide @raggedybook :)

Bunun haricinde diğer sosyal ağlarımı blogun sağ üst köşeden ulaşabilirsiniz.

Keyifli ve sağlıklı günler! *.*
Continue reading Blog İnstagram'da Olursa

16 Ocak 2016 Cumartesi

, , ,

Marslı - Andy Weir | Kitap Yorumu

Marslı, İthaki Yayınları'ndan çıkan ve daha bu sene (2015) de filmi yayınlanan bir bilim kurgu kitabı. Bu kitabı okumadan önce bilmeniz gereken birkaç şey var. Öncelikle pek tabii bilim kurgu kitaplarını sevmelisiniz fakat sıradan bilim kurgu kitapları bile bu kitapla kıyaslandığında halt yemiş oluyor. Neden mi? Çünkü kitabı yazan yazarımız yani Andy Weir oldukça bilimsel detaylardan bahsetmiş. Bu da sizin biraz kitaptan ürkmenize neden olabiliyor. Fakat kitabın baş kahramanı Mark Watney sizi öyle bir gülme krizine sokuyor ve kitabın içine alıyor ki okuduğunuzda "nasıl ya? ben bu kadar sayfa ne ara okudum?" demekten de kendinizi alamıyorsunuz.


Bir başka bilmeniz gereken nokta da filmini izlemeden kitabını okumayın. Çünkü ben kitabını okurken sanırım reading slumpdaydım ve bu yüzden de kitabı okuyamamıştım. Daha sonra ani bir kararlar filmini izleyeyim bari dedim ve bütün anlamadığım her şeyi filmle giderdim. Marslı'yı okurken bazen kafamda canlandıramadığım şeyler olmuştu ve bu biraz okuma hızımda negatif bir etki yaptı. Ama dediğim gibi filmi izlediğinizde bütün her şey gözünüzde canlanıyor. Söylemeden de geçmeyeyim film kitapla birebir olmuş. Benim için bu dezavantaj oldu tabii. Fakat kitaptan tamamen farklı yapıtlar da karşımıza çıktığından bunun diğerlerine göre göz ardı edilebilir olarak kabul ettim.

Snapchat: raggedybook 
Konusunu zaten kitabın isminden bile anlayabileceğiniz bir kitap Marslı. Mark Watney, Mars'ta tek başına hayatta kalma mücadelesi verirken aynı zamanda da bir botanikçi ve bir mühendis. Eh bunların yararlarını kitap bitene kadar görüyoruz. Bunun dışında eğer bu tarz uzay, bilim kurgu temalarına merakınız varsa ve filmini de beğendim diyorsanız bence mutlaka okumanız gerektiğini düşünüyorum.

-Puanım-
4/5

The Martian filminin fragmanı da şurada;


Continue reading Marslı - Andy Weir | Kitap Yorumu

14 Ocak 2016 Perşembe

Sıklıkla Kullandığım 5 Uygulama



Çağımızın olmazsa olmazlarından olan telefonlar hakkında bir yazı yazmak istiyorum. Aslında bu bağımlılık derecesinde olmadığı sürece çok işimize yarayacak ve hayatımızı kolaylaştıracak bir gelişme. Tabi ben de herkes gibi azıcık ayarını kaçırdığım , boş boş dolanıp da saatlerimi geçirdiğim zamanlar okuyor. O yüzden buna kişinin kendisi belirleyeceği bir sınırlama ile halledebileceği bir durum olduğunu düşünüyorum.

Aslında yazıya böyle öğüt verici bir yaklaşımla başlamak istemiyordum ama öyle birden kelimeler dökülüverdi. Heh! Ben size bu çok kullandığım tablet için -sizde telefondur büyük ihtimal- yararlı gördüğüm ve benimde olmazsa olmaz dediğim 5 uygulama göstermek istiyorum. Hem blog yazarken de faydalı olduğunu da düşünüyorum.

Continue reading Sıklıkla Kullandığım 5 Uygulama

11 Ocak 2016 Pazartesi

10 Ocak 2016 Pazar

, , , ,

Lola ve Komşu Çocuk (Anna and the French Kiss #2) - Stephanie Perkins | Kitap Yorumu

2016 yılının ilk kitap yorumu ve ilk biten kitap ünvanını benden alan Lola ve Komşu Çocuk, uzun zamandır sonu mutlu biten ve bende de aynı mutluluk hissini bırakan bir kitap. Yabancı Yayınları daha çıkmadan biz okuyucuları merak içerisinde bırakan o bez çantası ve ciltli kapağıyla zaten gönlümüzü fethetmişti. Bize de onu alıp, okumak kalmıştı. Sonunda okuyup bitirdiğimde ise içim huzurluydu. Nedenine birazdan gelicem.


Continue reading Lola ve Komşu Çocuk (Anna and the French Kiss #2) - Stephanie Perkins | Kitap Yorumu

1 Ocak 2016 Cuma

, , ,

Kış Okuma Şenliği | 2015 - 2016

"Yine mi bir okuma şenliği?!!" dediğinizi duyar gibiyim. Biliyorum biliyorum geçen güz okuma şenliği berbat geçmişti nasıl buna katılmaya cesaret edebildim anlayamadınız. Valla bende anlayamadım sevgili takipçim ama sanırım şöyle oldu:

Güz okuma şenliğine hiç ilgili olamadığım için kendimi suçlu hissediyordum. Daha sonra bir baktım ki Pinuccia'nın Kış Okuma Şenliğini başlattığını gördüm ve bunu telafi edebilirim diye kendime gaz verdim. Ha birde yardakçı da buldum. Sevgili twinsim (twins olamadık ama olmaya çok yaklaşmıştık -.-) Ecrin (Rüya Kitaplık) ile bu etkinliğe başlayalım dedik.

Maksat ben böyle boşlamaya kalkarsam o beni uyarsın, gaza getirsin. O boşlarsa ben onu gaza getireyim. Öyle yani. E hadi o zaman listeme bakalım.

Continue reading Kış Okuma Şenliği | 2015 - 2016