3 Aralık 2016 Cumartesi

, , , , ,

Güngezgini - Fabio Moon & Gabriel Ba || Çizgi Roman Yorumu

İlk çizgi romanım Güngezgini. Aslında çizgi romanların pahalı olmasından dolayı bu türe yaklaşamıyordum. Ama içimde hep bir okuma isteği gezmiyor değildi. Almak istediğim zilyon tane kitap olunca zaten çizgi roman almaya da sıra gelmiyordu. Sonunda İstanbul Kitap Fuarı'nda artık bu hasrete bir son verdim ve 4 tane çizgi roman aldım. Şu yazıdan neler aldığıma da ayrıca bakabilirsiniz.


Kahramanlık temalı çizgi romanlar yerine daha farklı bir çizgi roman olan Güngezgini, herhangi bir  çizgi romanda rastlayamayacağımız bir konuya sahip bence. Daha önceden çizgi roman diyince aklıma hep marvel filmleri geldiğinden olsa gerek bana oldukça farklı geldiğini söylemeliyim. Ama bu farklılık olumsuz bir etki yaratmıyor. Aksine sizi daha çok çizgi romana bağlıyor.

Çizgi romanın en arkasında 'HAYATINIZIN EN ÖNEMLİ GÜNLERİ HANGİLERİ?' diye bir soru yer alıyor. Aslında bu çizgi romanın temasına oldukça uygun bir soru. Sayfaları çevirirken bu soru hep aklımda tekrarlandı durdu. Hayatımızda her gün aynı geçmiyor fakat bazı günler bizler için çok önemli. Mesela doğum günlerimiz. baş karakterimiz Bras, doğduğunda her yerin elektriği kesikmiş. Kimse neler olduğunu bilmiyor ve bu elektrik kesintisinin doğum sırasında olmasına bir anlam veremiyordur. O an Bras'ın doğması bir mucize gibi görülür ve bu hikaye bir efsane gibi anlatılmaya başlanır. Bras'ın hayatı çizgi romanın konusu olurken aslında hayatının hangi anları onun için değerli olduğunu anlamaya ve onun anlarına seyehat ediyoruz.


Konusu aslında sözcüklerle anlatılması zor. Çünkü birçok metefora değiniyor. Yaşam ve ölüm arasında gelişen anlarına şahit olurken çizgi romanın yazarlarına olan saygımız bu süreçte hep artarak devam ediyor. Bir anda çocukluğundayken bir anda ünlü bir yazar hatta evli ve bir oğlu olduğunu okuyabiliyoruz. Tabi bu olay akışı harika bir şekilde çizgi romana yedirilmiş. Bir alkış da bu akışın harika işlenmesine gidebilir.

Bras aynı zamanda insanların ölüm tarihlerini yazmak gibi garip bir işi var. Aynı babası gibi bir yazar olmak isterken kendini bu garip işi yaparken buluyor. Ölümlerin insanları nasıl üzdüğünü biliyoruz fakat bunu metine dökmek nasıl olur hayal edemiyorum. Ama Bras'ın bunu hakkıyla yaptığı bir gerçek.

Benim fuardan aldığım Güngezgini, Gabriel Ba'nın ikinci baskıya özel bir önsöze sahipti. Aynı zamanda çizimlerin eskizleri ve cilti olması da çok güzel detaylardan biri. Dediğim gibi benim ilk çizgi romanım olmasından dolayı da yeri hep çok ayrı olacak ama yazarların diğer bir çizgi romanı Ve: Öyküler'i de keşke fuarda alsaydım dedirtmedi değil. Hatta yine aynı yazarlar ile birlikte Neil Gaiman'ın da katkısı olduğu Partilerde Kızlarla Nasıl Konuşulur isimli çizgi romanı da listemde ilk sıralara ekledim. Yine liste doldu... Hİç son bulmayacak değil mi?

Puanım: 5/5 

Bu kitap Kitap Sayfaları'nın 2016 Favoriler listesindeki kitaplardan biri!

7 yorum:

  1. ay bayılırım çizgi romanaaa du bakarım buna daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bakalım. Beğenirsin umarım :)

      Sil
  2. Ben de çok sık okuyamayanlardanım aynı sebeplerden :) Ama buldummu da bırakamam :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel yorumun için teşekkürler, Güngezgini'ni acayip merak ediyordum, şimdi daha da merak ettim. :D Ana karakterin ölüm tarihlerini yazması çok ilgimi çekti. Değişik bir kurgu, umarım en geç 2017'nin başlarında okurum. ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden çok ilginç bir meslek yaa.
      Bir an önce okuman dileğiyle o zaman :)

      Sil