16 Ocak 2016 Cumartesi

, , ,

Marslı - Andy Weir | Kitap Yorumu

Marslı, İthaki Yayınları'ndan çıkan ve daha bu sene (2015) de filmi yayınlanan bir bilim kurgu kitabı. Bu kitabı okumadan önce bilmeniz gereken birkaç şey var. Öncelikle pek tabii bilim kurgu kitaplarını sevmelisiniz fakat sıradan bilim kurgu kitapları bile bu kitapla kıyaslandığında halt yemiş oluyor. Neden mi? Çünkü kitabı yazan yazarımız yani Andy Weir oldukça bilimsel detaylardan bahsetmiş. Bu da sizin biraz kitaptan ürkmenize neden olabiliyor. Fakat kitabın baş kahramanı Mark Watney sizi öyle bir gülme krizine sokuyor ve kitabın içine alıyor ki okuduğunuzda "nasıl ya? ben bu kadar sayfa ne ara okudum?" demekten de kendinizi alamıyorsunuz.


Bir başka bilmeniz gereken nokta da filmini izlemeden kitabını okumayın. Çünkü ben kitabını okurken sanırım reading slumpdaydım ve bu yüzden de kitabı okuyamamıştım. Daha sonra ani bir kararlar filmini izleyeyim bari dedim ve bütün anlamadığım her şeyi filmle giderdim. Marslı'yı okurken bazen kafamda canlandıramadığım şeyler olmuştu ve bu biraz okuma hızımda negatif bir etki yaptı. Ama dediğim gibi filmi izlediğinizde bütün her şey gözünüzde canlanıyor. Söylemeden de geçmeyeyim film kitapla birebir olmuş. Benim için bu dezavantaj oldu tabii. Fakat kitaptan tamamen farklı yapıtlar da karşımıza çıktığından bunun diğerlerine göre göz ardı edilebilir olarak kabul ettim.

Snapchat: raggedybook 
Konusunu zaten kitabın isminden bile anlayabileceğiniz bir kitap Marslı. Mark Watney, Mars'ta tek başına hayatta kalma mücadelesi verirken aynı zamanda da bir botanikçi ve bir mühendis. Eh bunların yararlarını kitap bitene kadar görüyoruz. Bunun dışında eğer bu tarz uzay, bilim kurgu temalarına merakınız varsa ve filmini de beğendim diyorsanız bence mutlaka okumanız gerektiğini düşünüyorum.

-Puanım-
4/5

The Martian filminin fragmanı da şurada;


6 yorum:

  1. Bu kitabı her yerde görüyorum ama bir türlü alacak kadar şevklenemedim. Aklımdaki kitaplar arasına sokacağım sonunda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz beklet bence. İndirimde falan olursa hemen al :)
      Özellikle ilknokta.com ve okuoku da çok güzel indirim yapıyorlar bu aralar burdan duyuriyim *.*

      Sil
  2. Kitabı hala almadım, en iyisi tavsiyen üzerine filmi izleyeyim :)) Beğenirsem ki sanıyorum beğenirim, kitabı da alırım :)) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de filmi izle. Zaten filmi izledikten sonra böyle bir kitabı okuma, bitirme isteği geliyor *.*
      Rica ederim :)

      Sil
  3. Merak ettiğim kitaplardan birisi.Ben normalde kitap okudktan sonra filmini izlerim
    Filmi izledikten sonra okumak bana ters.Merak ettim şimdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de normalde kitabını okumadan filmini izlemezdim ama bu kitapta tam tersi olursa daha iyi olacak sankim :)

      Sil