5 Ekim 2013 Cumartesi

, , , ,

Son Nefes ( Morganville Vampirleri #11) - Rachel Caine | Kitap Yorumu






Orjinal Adı: Last Breath
Kitap Adı: Son Nefes
Bağlı Olduğu Seri: Morganville Vampirleri #11
Yazar: Rachel Caine
Tür: vampir, macera, fantastik, aşk = young adult
Yayınevi: Artemis Yayınları
GR Puanı: 4.38
Sayfa Sayısı: 377








[10. kitabı okumayanlar bence bu yazıyı okumasın. Spoiler genelde yazmamaya dikkat ediyorum ama siz tedbirinizi ne olur ne olmaz alın ;) ]

Bilmeyen yoktur herhalde ben Morganville Vampirleri Serisinin hastası, manyağı, müptelası artık her ne demek isterseniz öyle bir tutkuyla bağlıyım bu seriye. Nasıl başladım, ne ara 11. kitabı okudum inanın hiç bilmiyorum. Zaten okudukça da sizde eminim bunu fark edemeyeceksiniz. O kadar akıcı gelişiyor ki olaylar ister istemez nasıl bittirdim? , hangi ara bitti bu kitap? gibi soruları kendinize yöneltiyorsunuz.
"Tüm umutların tükenmesi, bir yanıyla özgürlüktür. Korkuya esir olmaktan kurtulur, sonuçlarını düşünmeden, kaçınılmaz sona doğru ilerlersininiz" Amelie
Son Nefes herhalde yazarın dönüm noktası gibi bir zamanında yazdığı kitap olarak algıladım ben. Zira (bu kelimeyi çok seviyorum *.*) öyle bir 11. kitap ile karşılaşıyorsunuz ki hiç bu kadar diğer kitaplarda etkilendiğimi hatırlamıyorum ben. Hüngür hüngür bir ağlayış/zırlayıştan sonra anca kitaba devam edebildim. Size spoilersiz şöyle ifade edersem eğer; sevdiğiniz bir karakterin öyle bir acı çekişini anlatıyor ki yazar hayatınız o an duruyor ve sakin olup kendinize gelmek bir hayli güç oluyor. Tamam birkaç kitapta da ben ağladığımı hatırlarım ama bu kitapta artık öyle bir duygu patlaması yaşamışım ki kendimi görsem ben bile inanmazdım bu hallerime. Kitap o kadar derin sarstı yani kısacası.



Konuya gelemedim bir türlü. Ama konudan ziyade kitapta bende uyandırdığı duyguları anlatmak birazda olsa benim için rahatlama oluyor. Hayatımda bu kadar acı çekerek ağladığımı ve yazarın nasıl beni derinden etkilediğini hala anlayamıyorum. Rachel sevsem mi yoksa sövsem mi sana bilemiyorum kadınn!! *.*

"Morganville'in bir numaralı kuralı," dedi Eve. "Yürümeye devam et. Sadece yürümeye devam et." Eve 
En iyisi size ben konudan giriş yapıyım yoksa daha böyle devam ederim ben.
10. kitabın sonunda Eve ve Michael evlenme kararı alırlar ve Son Nefes'te de bu evliliklerinin hazırlık aşamalarına şahit oluyoruz. Eve'nin o tatlı telaşı, her zamanki gibi gotikliğini bir kez daha sergilemesini ve o manyak tarzını sonuna kadar devam ettirmesini okumak Eve'yi neden sevdiğim 2. kadın karakter olduğunun bir göstergesi bence. Bu telaşın ardından Claire ve Shane'de tabiki en yakın arkadaşlarına yardımcı oluyorlar. Ama ne var ki toplum tarafından bu evlilik istenmiyor. İnsan ve vampirin evlenmesi söz konusu bile olamaz! Ehh aşkları bu engeli aşabilicek mi? Okuyup göreceksiniz ;)
"Korku, ölebilen her şeyin doğal halidir.Bizim bile," Oliver
Diğer bir yandan vampirlerin tek sorunu bu evlilik değil. Bir gölgemsi gibi yada sıvımsı gibi gezen bir "yaratık" ile karşılaşıyoruz. Kendisini insanlar göremiyor, vampir ise çok olmasa da görürlerse kaçmaları gereken bir tehlike olduğunu biliyorlar. Bu aslında kitabın diğer bir ana konusu diyebilirim.
İlk olarak yan kasabadan gelen (kasabanın ismini hatırlayamadım birden) bir ziyaretçinin Myrnin ve Claire'in ellerine sadece Amelie'nin okuması gerektiği bir mektup veriyor. Tabi Myrnin mektupta ne olduğunu anlayınca 360 derece bir ruh değişimiyle hızlıca Amelie'nin yanına gider. Olanları anlamayan zavallı Claire ve Shane de arkasından baka kalır. Mektupta sadece bir kelime yazıyordur: "KAÇIN!"

Daha sonradan Amelie'nin açıkladığı kadarıyla bu gölgemsi "yaratık"ın isminin draug olduğunu ve bir tür vampir olduklarını anlıyoruz. Suya yakın yada yağmurlu yerlerde bulunan bir tür olan drauglar da vampirlerden beslenen bir yaratık. Daha önceden Amelie'nin karşısına çıkmışlar ve gene kaçmış. En sonunda da Morganville'yi seçmiş. Teksas biliyorsunuz ki en kurak yer neredeyse. Yağmur yağsa yılda bi kere falan yani o derece. Neyse işte o yüzden Amelie'nin buraya kaçtığını ve burada vampirleri toplamak istediğini anlıyoruz. Daha sonra gelişen olaylar bir hayli ekşınlı ve duygusal...
"Bazı şeylerin hiç değişmediğini bilmek güzel. Veba, ölüm, vergiler, Monica." - Shane
Seride normalde hep Claire'nin gözünden olanları okurduk ama bu kitabın bir başka farklı özelliği de Shane , Amelie, Eve ve Michael'in gözünden de olayları okuma şansımız oluyor. Bu da kitabın bir artı özelliği daha.

Bizim 4lü her türlü ortamda da olsa espiriler, müziplikler hep havada uçuşuyor. Onlar böyle hayatta kalıyorlar. Özellikle Shane ve Eve'nin o tatlı atışmaları beni gülmekten koparıyor!! Mesela şöyle bir sahne var;
Shane kapıyı açar açmaz, "Biz geldik millet!" diye bağırdı. "Pantolonlarınızı giyin!" "Kes sesini!" diye bağırdı Eve üst kattan. "Adi herif!" "Biliyor musunuz, bana bu kelimeyi söylediğinizde ben onu harikasın olarak duyuyorum." dedi Shane. 
Bizimkiyle yurtdışı kapağı arasında ufak detaylar dışında pek fark yokmuş aslında!

Kapaktan biraz bahsedecek olursam. Normalde bizde çıkan kapak yurt dışında da başka yayınevleri tarafından tercih edilen bir kapak fakat ben olsam beyaz olan kapağı yani bu kapağı tercih ederdim:


Diğer siyah arka plan kapaklara göre daha iyi bence bu. Kızın da Claire olduğunu düşünürsek tam olmuş diyebilirim.

Yoruma şöyle bir baktım da bayağı uzun olmuş. Son olarak size tek söyleyebileceğim ve her zaman da söylediğim şudur ki: kesinlikle bu seriyi alın okuyun! Eğer böyle uzun serileri sevmiyorum diyorsanız da yapabileceğim bir şey yok. Ama serinin hem kalın kitaplardan oluşmaması hem de akıcı olarak gitmesinden dolayı rahat okunan ve hemencecik 11. kitaba gelebileceğiniz bir seri olduğunu düşünüyorum. Artemis 12 ve 13. kitapları da arka arkadaya çıkarıcağını söylemişti. Hala bekliyoruz. Bakalım sözünde durucak mı yoksa Son Nefes'i beklediğimiz gibi bir seneye yakın bir süre bekletip öyle mi çıkaracak...We will see!

- Puanım -
5/5*

*Bu puan yorumdan sonra zaten kendini belli etti bence *.*

6 yorum:

  1. Morganville Vampirlerinin sadece iki kitabını okdum cam ev ve ölü kızın dansını çok güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seriye devam etmelisin o zaman :D 11. kitap bayağı etkileyici!

      Sil
  2. Ben hepsini okudum ama Son Nefeste çok fena oldum.Claireyle ilgili Shanenin üzülmesi falan filan neyse spoiler vermeyeyim ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen!! Ben bi ara ağlamaktan kitabı okuyamadım. Yazar nasıl bu kadar gaddar olabilmiş hala anlayamadım. Çok ağlamıştım agaggaga :(((

      Sil
  3. Aman Allahım. Tek MV hastası olarak kendimim sanıyordum. Seride sadece 10 ve 15. kitapları okuyamadım ve okuduklarını birdaha okumak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende 15. Kitabı okumadımm yaa :( seriyi sonlandırmak istemiyorum :'(
      Gel sarılalım o zaman :D

      Sil